Tak jako studenti ekonomických oborů mají ve škole svou fiktivní firmu, připravují se studenti maturitních tříd na běžné každodenní situace v německém jazyce……
Cílem je naučit se pohotově reagovat, rozvíjet komunikaci, tvořivost, nápaditost a představivost, posílit sebevědomí, umět si poradit v situacích jako například: objednávka hotelu, návštěva přátel z ciziny, zajištění rodinné dovolené, objednávka v restauraci, plánování oslav, prezentace vlastního projektu, nakupování, založení účtu v bance, objednávka letenek, vyhledání cestovního spojení, telefonování, zajištění opravy auta v cizině, návštěva lékaře, pracovní pohovor a další.
Studenti procvičují mimo jiné porozumění, dokážou ihned sdělit a zdůraznit důležité informace, zdvořile a asertivně vyjádřit svůj názor, řešit konflikty, aj. , což je v cizím jazyce mimořádně náročné.
V ukázkách, které si pro vás připravili studenti 3.A, 4.A, VIIIA a VIII.B, a které budou postupně doplňovány, si můžete prohlédnout některé z uvedených situací.
Děkuji všem odhodlaným hercům za jejich odvahu a pečlivou přípravu a manažerce prodejny společnosti Hypernova v České Lípě p. Jetenské, za to že nás podpořila a umožnila nám natáčení v prostorách hypermarketu na Ladech.
Veronika Vosálová