„Lze získávat vodík bez velkého vynaložení energie?“
„Jak mohou být solární panely levnější a výkonnější?“
„Jak vytvořit materiály, aby byly lehké, stabilní a bylo je možno víceúčelově využít?“
Odpovědi na tyto a jiné otázky mohli naši studenti ze tříd IV.A, 1V.B, 1.A,1.B získat pod vedením studentů Technické univerzity v DLR School Lab TU Dresden.
Ve čtyřech skupinách experimentovali naši studenti s materiály.
· OLED – Organische LED`s – Organické LED = organická LED technologie, její využití, výhody a nevýhody, sestavení vlastní OLED.
· TEG – Thermoelektrische Generatoren – Termoelektrické generátory= jak fungují satelity, jakým způsobem podávají zprávy, sestavení vlastního malého satelitu s termoelektrickým generátorem.
· HOF – Hydrophobe Oberflächen – Hydrofobní plochy= rozdíl mezi hydrofobními a hydrofilními plochami, pozorování těchto ploch, měření úhlu přilnavosti, práce se speciálním PC programem zaměřeným na tuto tematiku.
· OPV – Organische Photovoltaik – Organická fotovoltaika= organické polovodiče, solární energie, fotovoltaika, výhody a nevýhody, testová měření hodnot.
Názory studentů:
Doprovodný program byl skvěle připraven. Navíc jsme si po skončení mohli vyzkoušet některé exponáty v muzeu.
Bylo to super. Es war super!!! Velmi zajímavý a dobře připravený program.
Dílny na univerzitě byly velmi zajímavé.
Díky Cyrilovi jsme se dověděli, k čemu všemu slouží generátor.
Cyril je frajer, naučil nás toho za hodinu hodně… a to i v němčině!
Bez Cyrila bych byl ztracen. Všem nám otevřel oči.